سامانه

کاربرد سامانه AVL در سازمان‌ها چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

سیستم یکپارچه مدیریت ناوگان حمل و نقل با داده های ردیابی

AVL در واقع مخفف کلمه‌ی Automatic Vehicle Location است و به معنی کنترل جغرافیایی و لوکیشین یا جایگاه خودرو از راه دور می‌باشد. این سامانه، بسیار کارآمد و مفید است و می‌تواند برای سازمان‌های مختلف کاربردهای فراوانی داشته باشد و به آن‌ها در مدیریت بهتر ناوگان حمل و نقل خودشان کمک بسیاری نماید.

این سامانه به سازمان‌ها و مدیران ناوگان حمل و نقل آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به طور مستقیم با رانندگان خودروهای ناوگان حمل و نقل سازمان در ارتباط باشند و به صورت زنده و مستقیم موقعیت آن‌ها را مشاهده کنند که مزیت بسیار مهمی به شمار می‌آید. همچنین سامانه AVL کمک می‌کند باعث بهبود ارتباط بین ناوگان حمل و نقل سازمان‌ها و رانندگان خودروهای این ناوگان می‌گردد که بهره‌وری این شرکت‌ها را به حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

به همین دلایل استفاده از این سامانه هوشمند می‌تواند برای سازمان‌ها و ناوگان حمل و نقل آن‌ها بسیار مفید باشد. ما نیز در این مقاله برای کمک به شما قصد داریم، مهم‌ترین کاربردهای سامانه Automatic Vehicle Location را ذکر کنیم تا بتوانید به طور کامل با آن‌ها آشنا شوید و آن‌ها را در سازمان یا شرکت خودتان به کار بگیرید و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید. پس با ما تا انتهای این مقاله به طور کامل همراه باشید.

 
1 مزیت‌های سامانه AVL برای ناوگان حمل و نقل سازمان‌ها
2 کاربردهای سامانه AVL در سازمان‌ها
3 از سامانه AVL برای مدیریت ناوگان حمل و نقل سازمان استفاده نمایید

مزیت‌های سامانه AVL  برای ناوگان حمل و نقل سازمان‌ها

در قسمت قبل در مورد دلایل استفاده از سامانه  Automatic Vehicle Location صحبت کردیم و آن‌ها را برای برشمردیم. در این قسمت قصد داریم چند مزیت مهم این سامانه را برای سازمان‌های مختلف بیان کنیم تا با آن‌ها به طور کامل آشنا شوید.

  • کاهش هزینه‌های مربوط به مدیریت ناوگان حمل و نقل
    استفاده از این سامانه هوشمند باعث می‌شود تا هزینه‌های مربوط به مدیریت ناوگان حمل و نقل شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
  • دارای امنیت بسیاربالا
    شما می‌توانید با خیال راحت از این سامانه استفاده کنید و نگرانی بابت اطلاعات ورودی و ذخیره‌شده‌ی خودتان نداشته باشید، زیرا سامانه‌ی AVL دارای امنیت بسیار بالایی می‌باشد و همین موضوع حفظ اطلاعات شما را تضمین می‌کند.
  • دارای امکان ارسال فرمان‌های نوشتاری برای خودرو
    با استفاده از این سامانه شما می‌توانید به راحتی و باعث استفاده نوشتن، پیام خودتان را به راننده خودرو ناوگان حمل و نقل سازمان برسانید و از این امکان برای ارتباط سریع‌تر و در زمان کم‌تر با راننده استفاده نمایید.
  • جلوگیری کننده از سرقت
    سامانه Automatic Vehicle Location با نمایش موقعیت لحظه‌ای خودرو به شما کمک می‌کند تا از سرقت رفتن خودروهای سازمان جلوگیری کنید و جلوی ضررهای مالی احتمالی و دردسرهای وابسته به آن را به طور کلی بگیرید.

کاربردهای سامانه AVL در سازمان‌ها

در قسمت قبل در مورد مزیت‌های استفاده از این سامانه در سازمان‌ها کمی صحبت کردیم. اما در این قسمت قصد داریم در مورد مهم‌ترین کاربردهای سامانه AVL حرف بزنیم و آن‌ها را به طور کامل برای شما بیان کنیم.

  • دارای امکان ارسال موقعیت لحظه‌ای خودرو با استفاده از GPS
    این سامانه به شما کمک می‌کند تا بتوانید به صورت لحظه‌ای موقعیت راننده خودرو ناوگان حمل و نقل سازمان را مشاهده کنید و از مکان جغرافیایی لحظه‌ای او با خبر باشید تا بتوانید برای انجام بقیه کارها برنامه‌ریزی نمایید و به مشکلی برنخورید.
  • دارای امکان نمایش میزان اطلاعات دریافتی ماژول‌ GSM توسط نمایشگر LED
    پرسنل ناوگان حمل و نقل سازمان‌ها می‌توانند به خوبی و در سریع‌ترین زمان ممکن و از طریق نمایشگر LED میزان اطلاعات دریافتی این ماژول و نوع آن‌ها را مشاهده نمایند تا بتوانند به راحتی عملکرد این ماژول را ارزیابی کنند و نقص‌های آن را از بین ببرند.
  • دارای امکان ذخیره اطلاعات مربوط به موقعیت رانندگان
    این سامانه به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید اطلاعات دریافتی رانندگان از طریق GPS را بر روی حافظه‌ای مطمئن ذخیره کنید، از جای آن‌ها اطمینان خاطر داشته باشید و بتوانید به راحتی در زمان‌های دیگر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و از این نظر دچار مشکل خاصی نشوید.
  • دارای امکان ارسال آلارم قطع GPS
    این سامانه هوشمند دارای آلارم هوشمندی است که در مواقعی که خودروی ناوگان حمل و نقل شما از محدوده‌ی این سامانه خارج شود، آلارم یا هشدار می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید از این اتفاق آگاه شوید و در مورد آن با راننده ناوگان خودرو سازمان صحبت کنید.
  • دارای قابلیت استفاده از نقشه‌های جامع شهری برای کنترل ناوگان
    یکی از کاربردهای این سامانه این است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید از نقشه‌های جامع شهری و زیر‌ساخت‌های شهرداری‌های هر شهری برای کنترل و مدیریت ناوگان حمل و نقل سازمان خودتان استفاده کنید و از این نظر مشکل خاصی نداشته باشید.
  • دارای قابلیت تولید انواع گزارش‌های مدیریتی
    به عنوان کاربرد دیگر این سامانه، می‌توان به تولید انواع گزارش‌های مدیریتی اشاره کرد که کمک می‌کند تا شما بتوانید به راحتی و بدون دغدغه گزارش‌های واحد حمل و نقل را آماده کنید و تحویل مدیران بالادستی خودتان بدهید تا آن‌ها عملکرد شما را به خوبی ارزیابی نمایند.
  • دارای امکان تعریف کاربران و سطح دسترسی
    شما می‌توانید با استفاده از قابلیت سطح دسترسی کاربران و پرسنل را با توجه به وظیفه آن‌ها طبقه‌بندی کنید که کمک می‌کنید تا بتوانید از دسترسی افراد ناآشنا به اطلاعات حساس و آسیب دیدن یا به سرقت آن‌ها به طور کلی جلوگیری نمایید.
  • دارای امکان اطلاع از میزان ترافیک درون شهر و تنظیم مسیرها
    شما می‌توانید با استفاده از امکان استفاده از نقشه‌های جامع شهری این سامانه، میزان ترافیک نقاط مختلف را ببینید تا بتوانید به راحتی بهترین مسیر ممکن را برای رانندگان ترسیم نمایید و به صرفه‌جویی زمان مصرفی آن‌ها و سازمان مربوطه کمک شایانی کنید.
  • دارای امکان تشخیص توقف بیش از حد راننده خودرو در یک نقطه
    این سامانه به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی تشخیص دهید که راننده در نقطه‌ای یا مقصدی بیش از حد توقف کرده است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی علت از راننده بپرسید تا سامانه حمل و نقل سازمان خودتان را به درستی مدیریت و کنترل نمایید و دچار مشکل خاصی نشوید.
  • دارای امکان تشخیص روشن یا خاموش بودن خودرو
    سامانه AVL به شما امکان می‌دهد تا به راحتی بتوانید مشخص نمایید که آیا خودروی ناوگان حمل و نقل شما روشن است یا خاموش که بسیار کاربردی است و می‌تواند در کنترل مصرف سوخت ناوگان و هزینه‌های مربوط به آن به شما کمک شایانی نماید. کم شدن هزینه سوخت باعث صرفه‌جویی اقتصادی بسیار و افزایش بهره‌روی سازمان مربوط می‌گردد.

 

از سامانه AVL  برای مدیریت ناوگان حمل و نقل سازمان استفاده نمایید

سامانه هوشمند AVL یک سامانه هوشمند و بسیار کارآمد است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده از کاربردهای و ویژگی‌های بی‌نظیر خودش، ناوگان حمل و نقل سازمان خودتان را به خوبی مدیریت نمایید و از این نظر مشکل خاصی نداشته باشید.

به همین دلیل و برای آشنایی بیشتر شما با این موارد در این مقاله این سامانه را به طور کامل معرفی کردیم و گفتیم که چه کاربردها و ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را از باقی سیستم‌های مدیریت ناوگان حمل و نقل منحصر به فرد و یکتا می‌نماید. در قسمت نظرات به ما بگویید که آیا با این نوع سامانه کنترل و مدیریت ناوگان حمل و نقل سازمانی آشنا بوده‌اید یا خیر؟

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/IRO9GII

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *