مسیریاب

سقوط از پل؛ نتیجه اعتماد محض به مسیریاب GPS

پل خیابان Cline واقع در ایالت ایندیانا آمریکا از سال ۲۰۰۹ مسدود شده است. بنا به گفته‌ی پلیس، علائم و موانع بسیاری در مسیر پل وجود دارند که به رانندگان می‌گوید مسیر منتهی به پل مسدود است اما به تازگی شاهد سقوط مرگبار یک خودرو از بالای این پل به پائین بوده‌ایم!

به گزارش جام جم کلیک: افتخار حسین ۶۴ ساله راننده این خودرو بوده که اعلام کرده به همراه همسر ۵۱ ساله‌ی خود به سمت انتهای پل رانندگی کرده و در نتیجه خودرو از ارتفاع ۱۱متری به پائین سقوط کرده است. نتیجه تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که راننده خودرو در طول رانندگی بر روی مسیریاب جی‌پی‌اس خود متمرکز بوده و ظاهرا توجه چندانی به علائم جاده‌ای نشان نداده است.

در هر صورت پس از سقوط، راننده توانسته از خودرو نیسان سنترا ۲۰۱۴ خود خارج شود اما همسرش در خودرو گرفتار شده و در اثر سوختگی ناشی از آتش گرفتن خودرو جان باخته است.

یکی از سخنگویان پلیس این منطقه در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده که مسیر این پل با موانع بسیاری علامت‌گذاری شده و علاوه بر آن مخروط‌های نارنجی رنگ هشدار بسیاری نیز در مسیر قرار دارد، حتی تابلوهای بزرگی با مضمون «جاده مسدود است» نیز نصب شده است.

این نخستین باری نیست که رانندگان با اطمینان محض به جی‌پی‌اس رانندگی می‌کنند. همین چند سال پیش بود که یک راننده‌ی انگلیسی تا لبه‌ی پرتگاه رفت اما جان سالم به در برد. زمانی که از او بازجویی کردند گفت: مسیریاب جی.پی.اس مرا تا آنجا کشاند!

جالب است بدانید این پل تاکنون رویدادهای غم‌انگیزی را به چشم دیده است. در سال ۱۹۸۹ میلادی و در جریان عملیات عمرانی، بخشی از پل فرو ریخت و ۱۲ کارگر جان خود را از دست دادند.

منبع: فارنت

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/FjJsc

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *