جی پی اس

راهکاری برای استفاده آفلاین “گوگل مپس” بدون دسترسی به اینترنت

گوگل مدتی است که امکان استفاده آفلاین از نقشه‌هایش را هم فراهم کرده است. به این ترتیب می‌توانید در نقاطی از جهان که به هر دلیلی نمی‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید، پیش از حرکت، نقشه آفلاین آن منطقه را دانلود کنید.

راهکاری برای استفاده از “گوگل مپس” بدون دسترسی به اینترنت

زندگی بدون نقشه‌های گوگل آن‌قدر پرچالش است که شاید حتی تصورش برای بسیاری از کسانی که به گوشی‌های هوشمند خو گرفته‌اند ممکن نباشد. با مطالعه این مطلب می‌توانید روش استفاده آفلاین از “گوگل مپس” را بیاموزید.

ردیاب گوگل نقشه آفلاین آنلاین خودرو شخص دزدگیر ردیابی روی نقشه

گوگل پیدا کردن مسیرها در هر نقطه‌ای از جهان را آن‌قدر آسان و دسترس‌پذیر کرده که تصور زندگی بدون آن، به‌خصوص اگر ساکن شهرهای بزرگ باشید یا در سفر، واقعا دشوار است. اما نکته اینجاست که برای دسترسی بهینه به نقشه‌های گوگل و یافتن مسیرهای تردد با ماشین، دوچرخه یا پای پیاده، باید به اینترنت پرسرعت و باثبات هم دسترسی داشته باشید؛ امکانی که همیشه و همه‌جا لزوما فراهم نیست.

به همین خاطر، گوگل مدتی است که امکان استفاده آفلاین از نقشه‌هایش را هم فراهم کرده است. به این ترتیب می‌توانید در نقاطی از جهان که به هر دلیلی نمی‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید، پیش از حرکت، نقشه آفلاین آن منطقه را دانلود کنید. در نقشه آفلاین می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به اتصال به اینترنت، اسامی مکان‌های عمومی، رستوران‌ها و نقاط دیدنی را بیابید و مسیرهای حرکت به سمت آنها را جست‌وجو و پیدا کنید.

البته در نقشه آفلاین، محدودیت‌هایی هم وجود دارد: گوگل در نسخه آفلاین فقط مسیر حرکت با ماشین را نشان می‌دهد و خبری از مسیر پیاده یا مسیر دوچرخه نیست. با این حال، همین مسیر هم پاسخگوی بخش عمده‌ای از نیازهای شما در زمینه جهت‌یابی خواهد بود.

برای دانلود نقشه آفلاین گوگل باید این اقدامات را انجام دهید:

۱) اپلیکیشن گوگل مپس را روی گوشی آی‌فون یا اندرویدتان باز کنید. مطمئن شوید که اپلیکیشن مپس به اکانت گوگل‌تان متصل است، چون فقط در این صورت می‌توانید اطلاعات آفلاین را دانلود و ذخیره کنید.

۲) نام شهری را که می‌خواهید همه یا مناطقی از آن را به صورت آفلاین دانلود کنید، در قسمت جست‌وجو وارد کنید.

۳) حالا روی نام شهر که در نوار باریک سفیدی در پایین صفحه آمده کلیک کنید.

۴) پایین نام شهر، حالا سه گزینه Save و Share و Download ظاهر می‌شود. روی گزینه دانلود کلیک کنید.

۵) حالا گوگل نقشه منطقه را به شما نشان می‌دهد و از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید آن را دانلود کنید یا نه. می‌توانید همه منطقه، یا بخشی از آن را با زوم کردن انتخاب و سپس روی گزینه دانلود کلیک کنید. به همین سادگی، حالا به نسخه آفلاین نقشه‌های آن شهر دسترسی دارید و می‌توانید به جست‌وجو در آن هم بپردازید.

یک نکته بسیار مهم این‌که این نقشه‌هایی که برای استفاده آفلاین دانلود می‌کنید، پس از مدتی منقضی خواهند شد، چون گوگل همیشه آخرین تغییرات را در نقشه‌ها آپدیت می‌کند و می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کاربران به دقیق‌ترین و آخرین نسخه دسترسی دارند.

کنار نسخه‌های آفلاین، حجم داده و تاریخ انقضای آنها هم درج شده است. برای دیدن مناطقی که به صورت آفلاین دانلود کرده‌اید و نیز تاریخ انقضای آنها، گوگل مپس را باز کرده و روی آیکون “منو” کلیک کنید و از آنجا گزینه Offline Areas را انتخاب کنید.


نکته مهم دیگر این‌که این نقشه‌ها معمولا حجم بالایی دارند، پس پیش از اقدام به دانلود آنها اطمینان حاصل کنید که به اینترنت وای‌فای متصل‌اید، چون در صورتی که حجم اینترنت ۳جی یا ۴جی موبایل یا تبلت‌تان محدود باشد، حجم قابل‌توجهی از آن برای دانلود نقشه‌های آفلاین مصرف خواهد شد.

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/xRbKe

نوشته های مرتبط

1 فکر در مورد “ راهکاری برای استفاده آفلاین “گوگل مپس” بدون دسترسی به اینترنت

  1. آموزشگاه زبان گفت:

    خیلی ممنونم بابت انتشار این مقاله بسیار مفید و کاربردی موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *