فن آوری

خبر راه اندازی ابر اتوبوس چینی جعلی از آب درآمد !

حدود دو ماه پیش خبری از طرح مفهومی یک اتوبوس چینی منتشر کردیم، که ایده بسیار جالبی در آن پیاده شده بود. این اتوبوس از زمین فاصله دارد و از بالای خودروها عبور می‌کند. این اتوبوس به عنوان راه حلی برای مشکل ترافیک بسیار سنگین چین معرفی شد، اما همه از طراحی آن تعجب کرده بودند و می‌گفتند به نظر می‌رسد اتوبوس خودروها را می‌خورد.

حالا این شرکت چینی یک نمونه‌ی آزمایشی از این وسیله نقلیه را ساخت. طبق خبرگزاری «شینهوا»، این اتوبوس که Transit Elevated Bus (TEB) نامیده می‌شود، روز سه شنبه اولین آزمایشش را انجام داد. اتوبوس TEB از شمال شرق شهر «کینهوانگداو» حرکت کرد.

تصاویر منتشر شده، فضای داخلی بزرگ و جادار آن را نشان می‌دهد که طولش حدود ۲۲ متر و عرضش ۷ متر است. مسافران درون این اتوبوس از پنجره به بیرون خیره شده‌اند. ارتفاع این وسیله حدودا ۵ متر است و زیر آن فضایی قرار دارد تا خودروها از میان آن عبور کنند. ظرفیت این اتوبوس ۳۰۰ مسافر است و در طول ریل مخصوصی که در جاده کار گذاشته شده حرکت می‌کند.

این اتوبوس در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد و دوباره طرح مفهومی آن در نوزدهمین نمایشگاه تکنولوژی پکن به نمایش گذاشته شد. «سونگ یوژو»، طراح این اتوبوس، می‌گوید نمونه‌های اولین اتوبوس TEB در دست ساخت هستند و پنج شهر با شرکت توسعه‌دهنده تکنولوژی TEB قرارداد امضا کرده‌اند.

البته هنوز سوال‌های زیادی درباره این اتوبوس باقی مانده و از همه‌ی آنها مهم‌تر اینکه چگونه به تصادف‌های مرگبار منجر نمی‌شود. احتمالا اولین نمونه اتوبوس TEB که در کینهوانگداو راه‌اندازی شد می‌تواند به بعضی از این نگرانی‌ها پاسخ دهد.

منبع:مجله دیجی کالا

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/NNbAS

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *