ردیاب, ردیاب خودرو, ردیاب شخصی

الگوریتم ردیابی خودرو های بدون سرنشین برای ردیابی عابران پیاده

ردیاب خودرو شخص ماهواره رویال ردیاب افرا دزدگیر موبایل یاب

الگوریتم ردیابی خودرو های بدون سرنشین برای ردیابی عابران پیاده

ماشین خودران شما باید بچه های کوچکی که برای نجات دادن توپ شان با عجله به وسط خیابان می دوند را شناسایی کند تا از بروز تصادفی دردناک جلوگیری شود.

الگوریتم شگفت انگیز خودران ها برای تشخیص عابران پیاده

خوشبختانه، محققان دانشگاه سن دیگوی آمریکا توانسته اند در این راه موفقیت های بزرگی کسب کنند. آنها یک الگوریتم تشخیص و ردیابی عابران پیاده طراحی کرده اند که خیلی از سیستم های ردیابی خودرو شخص کنونی سریع تر و بهینه تر است.

این الگوریتم ردیابی می تواند هر ثانیه بین ۲ تا ۴ فریم عکس تهیه کند و براساس آنها وجود انسانها را ردیبای و تشخیص دهد، تقریبا به همان سرعتی که انسانها می توانند، در عین حال که خطای آن نیز تقریبا نصف سیستم های ردیاب خودرو و شخصی کنونی است. این یعنی به لطف سیستم ردیاب خودرو و شخصی جدید، یک ترمز ناگهانی و ترسناک جای خود را به یک توقف آرام و به موقع می دهد.

راه حل اصلی این است که به سرعت و به طور تدریجی مناطقی که شامل انسان نمی شوند را تشخیص داد (مانند آسمان یا یک جاده خالی) و در مراحل پایانی روی شناخت انسانها متمرکز شد، زمانی که این سیستم ردیاب خودرو و شخص می خواهد بفهمد چه چیزی یک انسان است و چه چیزی نیست.

بدین ترتیب قدرت پردازش موردنیاز برای شناسایی عابران پیاده به شدت کاهش می یابد، چون تمرکز سیستم ردیاب خودرو و شخص به جای تمام صفحه تنها روی نقاط خاصی متمرکز شده است.

سیستم ردیاب خودرو و شخص کنونی دانشگاه سن دیگو تنها می تواند یک شی را در یک زمان تشخیص دهد، بنابراین فعلا نمی توان آن را درون یک خودرو قرار داد. اما این تیم درحال تلاش برای ارتقای سیستم ردیاب خودرو و شخص به نحوی است که چند شی را به طور همزمان شناسایی کند و کاربرد عملی بیشتری پیدا کند. کاربرد این سیستم ردیاب خودرو و شخص محدود به ماشین ها نیست.

روبوت ها، دوربین های امنیتی ودیگر دستگاه هایی که باید انسانها را در زمان بسیارکمی شناسایی و  ردیابی کنند نیز به چنین الگوریتمی نیاز خواهند داشت.

منبع : engadget

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/WzKT1

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *