فن آوری

طرح به اشتراک گذاری خودرو

ردیا خودرو شخصی ردیاب کوچک ناوگان دزدگیر ماهواره ای خودرو

 طرح به اشتراک گذاری خودرو

براساس اعلام این شرکت، تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان به نوعی از خدمات به اشتراک گذاری خودرو استفاده خواهند کرد. در نتیجه این شرکت طرحی به نام Maven را در چند شهر آمریکا معرفی کرده است که کاربران آن امکان دسترسی به خودرو در زمان دلخواه را خواهند داشت و یا می توانند با کسانی که با آنها هم مسیر هستند به مقصد بروند.

مدیرعامل جنرال موتورز، دن امان می گوید: «جنرال موتورز شرکتی پیشگام در بازتعریف مفهوم حمل و نقل برای آینده است.»

علاوه بر فراهم کردن خودروی مناسب در زمان مناسب و برای سفر مناسب، یکی دیگر از مقامات جنرال موتورز به نام جولیا استین اعلام کرد که Maven می خواهد کل صنعت خودرو را متحول سازد. این طرح با دادن امکان کسب مالکیت خودرو، به اشتراک گذاری خودرو را آسان و لذتبخش می سازد.

وی می گوید: «Maven بخش اصلی استراتژی ما برای تغییر مدل مالکیت خودرو در صنعت است.»

پتلفرم جنرال موتورز می تواند براساس نیازهای کاربران در هر منطقه اصلاح شود و آنها همچنین نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای بیمه خودرو و سوخت نخواهند داشت.

طرح به اشتراک گذاری خودرو به نام Maven

این پلتفرم در اختیار حدود ۱۰۰،۰۰۰ نفر در شهر «آن آربور» در ایالت میشیگان آمریکا قرار گرفته است، در حالی که تمرکز اصلی روی کارمندان و دانشجویان دانشگاه میشیگان است. وسایل نقلیه جنرال موتورز در ابتدا در ۲۱ نقطه در سطح شهر در دسترس هستند و نقاط دیگری نیز در ماه های آینده افزوده خواهند شد.

کاربران از اپلیکیشن Maven برای جستجو و رزرو کردن یک وسیله نقلیه براساس مکان یا نوع خودرو استفاده می کنند. نیازی به سوییچ وجود ندارد، با همین برنامه می توانید درب های خودرو را باز کنید، از راه دور آن را روشن کنید، گرم یا سرد کنید و یا کارهای دیگری انجام دهید. امکانات ارتباطی و سرگرمی کنونی جنرال موتورز مانند Apple CarPlay، Android Auto، OnStar، SiriusXM و اینترنت نسل چهارم ۴G در اختیار کاربران قرار دارند.

در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶، این طرح در شیکاگو نیز اجرا خواهد شد. همچنین طرح قبلی جنرال موتورز در شهر نیویورک به نام Let’s Drive NYC نیز به Maven ارتقا می یابد و در این شهر نیز طرح جدید در اختیار کاربران خواهد بود. در این دو شهر، در مجموع حدود ۵،۰۰۰ نفر از این پلتفرم بهره خواهند برد.

Maven در آلمان نیز قرار است عرضه شود. تنها از اواسط سال ۲۰۱۵، حدود ۱۰،۰۰۰ نفر در فرانکفورت و برلین برای استفاده از این طرح ثبت نام کرده اند.

تیم پروژه Maven شامل چهل کارمند می شود که متخصصان صنعت خودروسازی و نیز کارشناسان به اشتراک گذاری خودرو از گوگل و دیگر شرکتها در آن حضور دارند. با معرفی پروژه و در طول فرآیند گسترش آن، این تیم به صورت شخصی با کاربران در ارتباط خواهد بود. برای مثال در میشیگان، کاربران از طریق نرم افزار واتس آپ می توانند با مدیریت طرح و اعضای اصلی تیم ارتباط برقرار کنند. مصرف کنندگان می توانند از این طریق تجربیات و ایده هایشان را با دست اندرکاران در میان گذاشته و به رشد طرح کمک کنند.

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/Bnf6K

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *