ردیاب

دوچرخه سواری و پایتخت‌گردی با خیال آسوده با ردیاب

پایتخت‌گردی با دوچرخه سواری

ردیابی دوچرخه گمشده

متأسفانه یکی‌ از انواع دزدی که در کشور‌های مختلف بسیار شایع است، دزدیدن دوچرخه است. اگر دوچرخه هم مثل ماشین دارای ابعاد بزرگتری بود و یا مثلاً شماره پلاک و یا هر مشخصه رسمی دیگری برای نقل و انتقال داشت، نحوه برخورد دزدان با آن‌ کمی‌ فرق می کرد و حداقل شما کورسوی امیدی برای پیدا شدن دوچرخه خود داشتید.

اگر سری به آمار و اطلاعات دزدی دوچرخه بزنید، خواهید دید که این آمار صدها برابر سایر وسایل نقلیه دیگر است، که این امر ناشی‌ از امنیت پائین این وسیله است. بنابراین اینگونه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که در صورت ایجاد راه حل مناسب برای این معضل، درصد بالایی از دزدی‌ها متوقف خواهند شد.

بهترین و کم هزینه‌ترین راه حل، بکارگیری تجهیزات دنیای فناوری دیجیتال است که از دقت و امنیت بالایی برخوردار هستند. با ساخت و طراحی پدال هوشمند برای دوچرخه توسط یک طراح آلمانی‌، می توانید دوچرخه خود را هرکجا که باشد بیابید.

این پدال هوشمند دارای GPS و سنسورهای دیگری است که در صورت حرکت کردن دوچرخه، به راحتی‌ می‌توانید مختصات دوچرخه را از طریق برنامه مربوطه تلفن همراه، ردیابی کنید و در نهایت آن را بیابید.

از دیگر قابلیت های این پدال هوشمند، مسیریابی، اندازه گیری سرعت، مدت زمان دوچرخه سواری‌ و کالری مصرف شده است.

این روزها خانه های دوچرخه در بیشتر مناطق تهران پاتوق جوان ها شده اند. اگر شما هم می خواهید از قافله عقب نمانید، سری به یکی از این مسیرهای سبز دوچرخه سواری بزنید و دلی از عزا درآورید.

خانه‌های دوچرخه

اگر در مناطقی مثل ۸، ۲۲، ۹، ۱۲، ۵ و ۷ تهران رفت و آمد کنید، می توانید چند ایستگاه از خانه های دوچرخه را ببینید که سر چهارراه ها جا خوش کرده اند و دوچرخه هایی را به صورت ساعتی به شما اجاره می دهند تا بعد از استفاده به ایستگاه اول یا یکی دیگر از ایستگاه ها برگردانید.

شرایط استفاده: در هر کدام از خانه های دوچرخه ۲۸ تا ۸۰ دوچرخه در انتظار پاهای قدرتمند شما برای رکاب زدن هستند. وقتی به آنجا بروید و بخواهید برای اولین بار از دوچرخه ها استفاده کنید، باید ۵ هزار تومان پول، دو قطعه عکس و فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تان را تحویل مسئول مربوطه بدهید و کارت دوچرخه دریافت کنید اما از دفعات بعد کارت را نشان می دهید و دوچرخه را برمی دارید.
دوچرخه سواری

چون دوچرخه ها بیمه هستند، شما هم موقع استفاده از دوچرخه ها بیمه هستید. اگر حرفه ای هستید، سراغ دوچرخه های دنده ای نارنجی رنگ بروید. در غیر اینصورت دوچرخه های سبز رنگ مخصوص تازه کارها در اختیار شماست. البته ناگفته نماند که همه دوچرخه ها مجهز به قفل ایمنی، سبد خرید و کلاه ایمنی هستند. مراقب باشید که از زمان مقررتان برای استفاده از دوچرخه که ۴ ساعت تعیین شده، تجاوز نکنید که مسوولان خانه دوچرخه با ردیاب دنبالتان هستند و پیچاندن در کار نیست. البته اگر بخواهید بیشتر از این مدت زمان دوچرخه سواری کنید، می توانید به ایستگاه بعدی بروید و برای چهار ساعت دیگر دوچرخه تان را تمدید کنید.
اگر خانه تان جنوب تهران است، منطقی ترین گزینه برای دوچرخه سواری پارک ولایت است. پیست دوچرخه سواری پارک ولایت کاملا استاندارد و حرفه ای ساخته شده و هیچ هزینه ای هم ندارد
پارک ها

اگر در منطقه ای که شما زندگی می کنید هنوز خانه دوچرخه راه نیفتاده، می توانید سری به پارک هایی که این امکان را دارند بزنید و از فضای سبز آنها برای دوچرخه سواری استفاده کنید.

پارک چیتگر: پیست دوچرخه سواری چیتگر یک پیست کاملا حرفه ای است و اگر دوست دارید دوچرخه سواری کوهستانی را تجربه کنید، با آن پستی و بلندی های نفسگیرش یک پیشنهاد استثنایی است. علاوه بر پیست کوهستان، چیتگر پیست سرعت و استقامت هم دارد. اهل فن می گویند پیست سرعت خیلی برای اینکه تخته گاز بروید مناسب نیست و بیشتر به درد تازه کارهایی می خورد که تاب پیست استقامت را نمی آورند.
دوچرخه سواری

مسیر پیست استقامت از داخل پارک عبور می کند و با کاج هایی که در همه فصل های سال آنجا هستند، هوای خنکتری دارد. طول این مسیر ۸ کیلومتر است و اگر واقعا استقامت ندارید، بهتر است بی خیال شوید. از ورودی های ۲ و ۳ پارک راحت تر به پیست می رسید اما کلا در هر کجای پارک که باشید، تابلوهای زیادی شما را به سمت پیست راهنمایی می کنند.

پارک ولایت: دوچرخه سواری برای پارکی مثل ولایت که بانجی جامپینگ و رینگ اتومبیلرانی و موتورسواری دارد، جزو امکانات اولیه است که اصلا به چشم نمی آید اما اگر خانه تان جنوب تهران است، منطقی ترین گزینه برای دوچرخه سواری است. پیست دوچرخه سواری پارک ولایت کاملا استاندارد و حرفه ای ساخته شده و هیچ هزینه ای هم ندارد. از این بهتر اگر موردی سراغ داشتید، ما را هم خبر کنید.

برج میلاد

پیست های دوچرخه سواری برج میلاد هم با چشم انداز فوق العاده ای که دارند، برای آنهایی که دوچرخه سوار هستند یک تجربه عالی است. اینجا چهار پیست سرعت، استقامت، آماتور و حرفه ای طراحی شده که پنج کیلومتر طول دارد. نکته اینکه پیست های دوچرخه سواری زیادی در تهران و مخصوصا پارک های جنگلی هستند اما امتیاز پیست دوچرخه سواری برج به این است که موقع رکاب زدن تهران را از همه طرف می بینید و بیشتر کیف می کنید. از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب با پرداخت فقط ۳ هزار تومان می توانید در برج رکاب بزنید که البته اگر دوچرخه مال خودتان باشد، هزینه به صفر می رسد.
دوچرخه سواری

پیشنهاد ویژه: بهشت مادران

هر چقدر هم که راه افتادن خانه دوچرخه ها هیجان انگیز باشد، باز هم باید قبول کنیم که کیف ماجرا بیشتر مخصوص آقایان است و جمعیت نسوان بیشتر ترجیح می دهند در فضایی که شلوغی کمتر باشد، دوچرخه سواری کنند. در این جور مواقع بهشت مادران یا همان پارک بانوان بهترین گزینه برای انتخاب است. در اینجا می توانید با لباس راحت و فراغ بال به یاد بچگی ها در کنار بقیه خانم ها رکاب بزنیدو از هوای خوب پارک لذت ببرید. فقط حواستان باشد که برنامه ریزی تان برای روز جمعه نباشد که آن موقع مردها هم می توانند به پارک بیایند و از بساط دوچرخه سواری خبری نیست.

بخش گردشگری تبیان

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/CqqEl

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *