جی پی اس

جایگزینی برای GPS

سامانه موقعیّت‌یاب جهانی‌ یا همان GPS مجموعه‌ای از ۲۴ ماهواره است که دور زمین حرکت می‌کنند و با استفاده از استخراج مختصات جغرافیایی، اطلاعات کارآمدی را برای شما در حین سفر و یا در شرایطی مشابه فراهم می‌کنند.

حتما این را می‌دانید که بابت استفاده از GPS و خدماتش بهایی پرداخت نمی‌کنید و این خدمات در سرتاسر دنیا کاملا رایگان است. جدا از مزیت‌های GPS معایبی همچون دقت پائین آن در نشان دادن مختصات جغرافیایی حائز اهمیت است و همین امر باعث شده تا دستگاه جایگزینی به اسم ITARQ برای استفاده در آینده طراحی شود.

ITRAQ ابعاد یک کارت بانکی را دارد و ضخامت آن پنج برابر یک کارت معمولی است‌ که این نیز به خاطر قرار گرفتن برخی‌ تجهیزات مثل سیم‌کارت، آنتن و باتری داخلش است.

وسایلی‌ که قابلیت استفاده از GPS را دارند اکثراً از تکنولوژی Bluetooth wireless استفاده می‌کنند و به همین خاطر دقت محدوده تحت پوششان به شعاع ۳۰ متر می‌رسد در حالی‌ که ITRAQ با پیدا کردن نزدیک‌ترین آنتن‌های مخابراتی به آنها متصل می‌شود و مختصات بسیار دقیق‌تری را به شما نشان می دهد. اگر کودک شما برای بازی کردن به خارج از خانه رفته است، شما دقیقاً خواهید دانست که در حال حاضر او در مجموعه ورزشی و یا پارک نزدیک منزل و یا جایی دیگر است. با استفاده از نرم افزار مربوطه چندین ITRAQ را می‌توانید مدیریت کنید و خروجی‌های جالب و متفاوتی استخراج کنید. از دیگر نکات جالب درباره ITRAQ نگه‌داری شارژ آن است، گفتنی است در صورتی‌ که آنرا یک‌بار شارژ کنید تا ۳ سال شارژ را ذخیره می‌کند و این نیز به خاطر استفاده از تکنولوژی CELL ID در تولید باتری این دستگاه است.

سینا قمری

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/1ytDg

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *