ردیاب شخصی

آیا نصب ردیاب در منزل افراد سالمند کار درستی است؟

حسگرهای کوچکی که در خانه بیل و دوروتی دوورکسی، یک زوج سالمند در سان فرانسیسکو نصب شده می توانند از باز و بسته شدن در جعبه دارو، یخچال، اجاق گاز و یا حمام به یک دفتر یادداشت دیجیتال پیام بفرستند. این نمونه ای از تجهیزات جدید مراقبت از راه دور سالمندان است.

این فهرست دیجیتال که با تلفن هوشمند قابل مشاهده است، بخشی از یک سامانه کنترل حرکت است. این سامانه به بستگان و فرزندان والدین سالمند کمک می کند از دور مراقب آنها باشند و از اختلال در کارهای منظم روزانه آنها آگاه شوند.

این حسگرها در ابزارهای مختلف از جمله برای اطمینان از مصرف مرتب دارو، در جعبه داروی فرد سالمند قابل نصب است. این سامانه تقریبا ارزان قیمت، حرکت یا جابجایی یک شیء را ردیابی می کند. انواع دیگر با استفاده از جریان الکتریسته طیف وسیعی از حرکتها را ردیابی می کنند، اما این سامانه ها به دلیل نگرانی از نقض حریم خصوصی، مورد تایید همه نیست.

یک استاد دانشگاه پزشکی سان فرانسیسکو در کالیفرنیا می گوید:”این حسگرها می توانند برای حفظ استقلال سالمندان در زمان طولانی تر در خانه هایشان کمک موثری باشند اما همیشه ملاحظاتی نسبت به حفظ حریم خصوصی هم وجود دارد”.

در حالیکه تعداد سالمندان و مبتلایان به بیماری آلزایمر رو به افزایش است، دسترسی به پرستار و مراقب همیشه امکان پذیر نسیت. فناوری پیشرفته می تواند به سالمندان برای داشتن زندگی بهتر کمک کند.
برگرفته از euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/kkoAz

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *