خودرو, فن آوری

پارک خودرو تنها با لمس تلفن هوشمندتان!

بوش اعلام کرد که فناوری خودروی بدون راننده‌ای را توسعه داده است که توانایی پارک خودرو را از راه دور و توسط یک اپلیکشن تلفن هوشمند دارد.

بوش در روز دوشنبه در CES، فناوری جدیدش را که به راننده امکان پارک خودروی خود از طریق یک نرم‌افزار تلفن هوشمند می‌دهد، معرفی کرد. این تولیدکننده‌ی آلمانی در کنفرانس خود در لاس‌وگاس، در خصوص پارک‌کردن خودکار، مطالبی ارائه کرد.
ورنر استروث، رئیس بوش می گوید: “سرانجام خودروهای بدون راننده به حقیقت خواهند پیوست؛ ولی فناوری که به راننده در یک عمل بخصوص مانند پارک کردن کمک کند، قبل از آن عرضه خواهد شد. راه‌اندازی مرحله به مرحله به تولیدکنندگان، قانون‌گذاران و مصرف کنندگان کمک می کند که به آرامی خود را با فناوری خودروی خودکار وفق دهند.
مانند بسیاری از شرکت‌های حوزه‌ی فناوری و خودرو، بوش نیز بر روی ویژگی‌های امنیتی خودکار خودرو مانند دستیار پارک کردن، جلوگیری از برخورد و ترمز اضطراری کار می‌کند. تقریبا دو سوم تجارت این تولیدکننده‌ی آلمانی در بخش خودوریی است.
با نصب سخت‌افزار بوش مناسب بر روی خودرو، کاربران می‌توانند به سادگی، با کشیدن نسخه‌ی مجازی خودروی خود در تلفن هوشمند، اتومبیل خود را پارک کنند. به گفته‌ی بوش این ترکیب سنسورها، سخت‌افزار و نرم‌افزار، قادر است به سادگی روشن کردن خودرو، آن را پارک کند.
در معرفی دوشنبه، بوش تنها به اپلیکیشن پارک خودرو اشاره کرد و در مورد زمان دسترسی مشتریان به این فناوری چیزی نگفت. استروث گفت که در همین نمایشگاه کنفرانسی برای شرح فناوری بدون راننده ارائه خواهد کرد.
تا جایی که به حوزه‌ی فناوری خودرو مربوط می‌شود، استروث در مورد پردازش زبان صوتی طبیعی برای وارد کردن مقصد به منظور دریافت مسیر رانندگی و گرفتن تماس تلفنی به صورت هندزفری، مطالبی بیان نمود.

سپهر یاسمنی

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/0vP7o

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *