ردیاب

نصب ردیاب روی مصنوعات طلا

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای جلوگیری از قاچاق طلا چیپ‌های بسیار کوچکی طراحی کرده‌ایم که روی طلاهای ساخته و وارد شده نصب می‌شود.

این روز‌ها گفته می‌شود برخی افراد به صورت کاذب نسبت به خرید طلا اقدام می‌کنند. اما این خریدها که واقعی نیستند باعث شده داد مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آید و نسبت به ادامه این روند توسط سودجویان هشدار داده شود.
از هفته گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تذکراتی را داد اما گویا با تذکر و هشدار، قاچاق طلا متوقف نشده و همچنان این روند ادامه دارد. به‌گونه‌ای که روز گذشته مهدی ابویی معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: متأسفانه قاچاق طلا افزایش یافته و بایستی با تمهیداتی خاص مانع از قاچاق شد.
وی با بیان این‌که اجازه نمی‌دهیم طلای ایران در قالب طلاهای ساخته شده و شمش به خارج از کشور قاچاق شود، متذکر شد: برخی از گروه‌ها برای کسب درآمد ارزی و منتفع شدن به چنین اقدامی دست زدند و این امر باعث برهم خوردن بازار طلا می‌شود.
ابویی افزود: همواره شاهد آن بودیم که طلای سایر کشورها به‌صورت قاچاق وارد ایران می‌شد اما از اواخر تابستان سال جاری این موضوع معکوس شد.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این‌که اکثر کالاهایی که از کشورخارج می‌شود در قالب شمش است گفت: خروج بی‌رویه شمش به بهانه کسب درآمد ارزی قابل توجیه نیست و با تمام متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
وی تأکید کرد: برای جلوگیری از قاچاق طلا تمهیدات جدیدی اندیشیده شده که بزودی همه‌آنها اجرایی خواهد شد.وی تصریح کرد: برای جلوگیری از قاچاق طلا چیپ‌های بسیار کوچکی طراحی کرده‌ایم که روی طلاهای ساخته و وارد شده نصب می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر این چیپ‌ها روی برخی تولیدات داخلی در حال نصب است. تا چند وقت آینده به دنبال آن هستیم تا روی طلاهای وارداتی و همچنین تولید داخلی این چیپ‌ها را نصب کنیم.

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/UVZSE

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *