سامانه

عبور از سیستم حمل و نقل سنتی به سیستم هوشمند و خودران

دولت آمریکا مسابقه ای برای هفت شهر خود ترتیب داده است: سیستم حمل و نقل شهری را برای قرن بیست و یکم بازطراحی کنید، با تمرکز ویژه روی خودرو های خودران

وزارت حمل و نقل آمریکا ۴۰ میلیون دلار به عنوان جایزه در نظر گرفته است و غول های صنعت فناوری جهان به کمک این شهرها می آیند تا بلکه بتوانند در این چالش سخت موفق شوند.

آنتونی فاکس، وزیر حمل و نقل آمریکا روز یکشنبه نام هفت شهر واجد شرایط برای رقابت در «چالش شهر هوشمند» را اعلام کرد، ابتکاری که برای تسریع روند گذار از سیستم حمل و نقل سنتی به سیستم هوشمند و خودران طراحی شده است.

آستین از ایالت تگزاس، کلمبوس از اوهایو، دنور از کلرادو، کانزاس از میسوری، پیتسبورگ از پنسیلوانیا، پورتلند از اورگون و بالاخره سن فرانسیسکو از کالیفرنیا در این لیست به چشم می خورند.

طی چند ماه آینده، این شهرها باید با کمک شرکای خود طرح توجیهی شان را نهایی سازند. پس از انتخاب بهترین طرح، ۴۰ میلیون دلار به برنده داده می شود تا طرح خود را اجرایی سازد. شهر پیروز در ماه ژوئن اعلام خواهد شد.

در سال ۲۰۱۶، دولت باراک اوباما چهار میلیارد دلار بودجه را برای تسریع در توسعه فناوری هدایت خودکار ماشین اختصاص داده است.

فاکس می گوید: «برای مدت ها، این شهرها تنها شاهد صف های طولانی ترافیک و هوای آلوده بوده اند و نتوانسته اند به تنهایی چاره ای برای مشکلات خود بیایند. ما در این طرح آنها را تشویق می کنیم که ایده های خلاقانه ارائه دهند تا بهترین شان اجرایی شود.»

علاوه بر ۴۰ میلیون دلار وجه نقد، شهر برنده  شرکایی هم خواهد داشت. آمازون خدمات رایانش ابری را فراهم می کند، اتودسک پتلفرم مدلسازی سه بعدی را در اختیار مسئولان شهر قرار می دهد، شرکت Mobileye فناوری های هوشمند برای کمک به رانندگان ارائه می کند و شرکت NXP نیز سیستم برقراری ارتباط بین خودروها را آماده می کند.

شرکت Vulcan که توسط پل آلن، از بنیانگذاران مایکروسافت راه اندازی شده و در زمینه کاهش آلایندگی خودروها و کمک به توقف تغییرات آب وهوایی فعالیت می کند نیز ۱۰ میلیون دلار به شهر برنده خواهد پرداخت.

اسپنسر ریدر، از مقامات ارشد این شرکت می گوید که پروژه جدید می تواند چیزی شبیه به مسابقه X Prize باشد.

مسابقه X Prize در سال ۲۰۰۴ برگزار شد و در آن ۱۰ میلیون دلار جایزه برای هر شرکتی که بتواند وسیله ای ارزان قیمت برای فرستادن انسان به جو زمین بسازد در نظر گرفته شده بود که این رقابت منجر به رشد سریع صنعت خصوصی هوافضا در آمریکا شد.

مقامات آمریکایی نیز امیدوارند که طرح جدید موجب تسریع در فرآیند تحول نوع حمل و نقل از نوع سنتی به نوع هوشمند شود که در آن دیگر کسی نیازی به خرید ماشین ندارد، چون خودروهای با قابلیت هدایت خودکار همه جا حاضر هستند تا مسافران را در کمترین زمان و به بهینه ترین شکل ممکن به مقاصد خود برسانند.

منبع : gizmodo

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/8q1iR

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *