ردیاب خودرو

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو چیست؟

جی پی اس سیستم مکان یابی جهانی ( Global Positioning System ) یک سیستم هدایت ( ناوبری ) ماهواره ای اســت شـامل شبکه ای از ۲۴ ماهواره درگردش که درفاصله ۱۱ هزارمایلی و در شش مدارمختلف قراردارند.، هر روز ۲ بار بدور زمین می گردند و اطلاعاتی را به زمین مخابره می کنند. گیرنده های جی پی اس این اطلاعات را دریافت کرده و با انجام محاسبات هندسی، محل دقیق آن گیرنده را نسبت به زمین محاسبه می کنند.

در واقع گیرنده زمان ارسال سیگنال توسط ماهواره را با زمان دریافت آن مقایسه می کند. از اختلاف این دو زمان فاصله گیرنده از ماهواره تعیین می گردد. حال این عمل را با داده های دریافتی از چند ماهواره دیگر تکرار می کند و بدین ترتیب محل دقیق گیرنده را با اختلافی ناچیز ( کمتر از یک متر )، معین می کند.

 

گیرنده به دریافت اطلاعات همزمان از حداقل ۳ ماهواره برای محاسبه ۲ بعدی و یافتن طول و عرض جغرافیایی، و همچنین دریافت اطلاعات حداقل ۴ ماهواره برای یافتن مختصات سه بعدی نیازمند است. با ادامه دریافت اطلاعات از ماهواره ها، گیرنده ( دستگاه ردیاب نصب شده بر روی وسیله نقلیه ) اقدام به محاسبه سرعت، جهت، مسیرپیموده شده، فواصل طی شده و بسیاری اطاعات مفید دیگر، می نماید.

دستگاه ردیاب چیست ؟

دستگاه ردیاب ، دستگاهی است که به کمک GPS مختصات جغرافایی یک مکان را بدست می آورد و به کمک یک سیستم مخابراتی دیگر آن اطلاعات را به یک مرکز ارسال می کند. بنابرابن سیستم ردیاب بطور خلاصه دارای دو بخش می باشد.

دستگاه گیرنده GPS

سامانه مخابراتی برای انتقال اطلاعات GPS به مر کز. و یا یک حافظه که مسیر حرکت را در خود ذخیره سازد.

 

این سامانه مخابراتی بکار رفته می تواند انواع سامانه های متداول در جهان باشد مانند:

 

  • سامانه های ماهواره ای ( که نام دستگاه می شود ردیاب ماهواره ای). این سامانه مخابراتی دارای کارایی بالا و گران قیمت می باشد.
  • سامانه مخابرات زمینی مانند بیسیم ( که نام دستگاه می شود ردیاب بیسیم ). این سامانه مخابراتی دارای کارایی پایین و گران قیمت می باشد.

 

  • سامانه شبکه موبایل SMS و یا GPRS ( که نام سامانه می شود ردیاب GPSR و یا ردیاب SMS و یا هردو) این سامانه مخابراتی دارایی کارایی بالا و ارزان قیمت می باشد.

از قابلیت های این سامانه می توان برشمرد:

 

  • کنترل اتومبیلهای سازمان – نهاد و ارگان توسط مدیران مربوطه
  • شناسایی دزد اتومبیل و یافتن محل اختفای اتومبیل مسروقه
  • کنترل بازاریاب ها و کارمندان خود در زمان ماموریت
  • بهینه سازی مصرف سوخت با تذکر جدی به کارمندان خاطی

در تمام موارد فوق شما براحتی موقعیت هدف خود را روی نقشه ببینید :

۱-   وارد شدن به سایت

-۲  وارد کردن کلمه عبور

-۳    مشاهده زنده حرکت وسیله نقلیه و یا مشاهده تاریخچه حرکت آن در یک بازه زمانی خاص

امکانات دستگاه ردیابGps :

ارسال موقعیت خودرو از طریق  smsو یا  GPRS به سرور  www.iranradyab.com

ارسال وضعیت روشن و خاموش بودن خودرو

ارسالsmsهنگام فعال شدن دزدگیر

امکان خاموش نمودن خودرو از راه دور با ارسال یکsms

امکان ردیابی خودرو و نمایش تاریخچه مسیر پیموده شده خودرو بر حسب بازه زمانی تعریفی

از هر جای دنیا قابلیت نمایش وضعیت خودرو به روی نقشه با استفاده از اینترنت کامپیوتر و یا استفاده از موبایل و GPRS تلفن همراه خود قابلیت ارسال اطلاعات بر مبنای میزان فاصله از نقطه قبلی بر مبنای متراژ و ارسال اطلاعات بر مبنای تغییر جهت حرکت خودرو بر مبنای زاویه قابلیت تعریف دیواره جغرافیایی خاص (GeoFence) برای سیستم ارسال SMS هشدار در صورتی که خودرو وارد و یا خارج از دیواره جغرافیایی خاص می شود. قابلیت مدیریت ناوگان شما از طریق وب سایت. امکان نصب بروی اکثر خودرو ها عدم نیاز به سیستمهای دزدگیر پیشرفته و گران قیمت تصویری نصب بسیار آسان در خودرو (مانند دزدگیر) قابلیت شارژ سیم کارت اعتباری از راه دور آلارم شارژ سیم کارت اعتباری.

 

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/G998V

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *