ابزار دقیق, متر لیزری

راهنمای خرید متر لیزری-بهترین و پرفروش ترین متر لیزری

بهترین و پرفروش ترین متر لیزری

استفاده از متر های نواری فقط برای مدت محدود دیگری قابل توجیه خواهد بود. با پیشرفت و کاهش قیمت متر لیزری داشتن این وسیله اجتناب ناپذیر به نظر میرسد.

  • متر لیزری

 

ابزاری بینهایت مفید است که به شما اجازه میدهد اندازه گیری دقیقی در حد میلیمتر تا فاصله هایی به اندازه ۲۰۰ متر را تنها با فشار یک دکمه انجام دهید. این دستگاه کوچک (به اندازه یک گوشی موبایل قدیمی) با مارک و مدل ها و قیمت های مختلفی در بازار موجود است.
سوالی که مطرح است این است که کدام متر لیزری برای شما مناسب میباشد؟

برای پاسخ به این سوال باید ویژگی هایی که برایتان مهم هستند را بدانید:

۱-تشخیص اصالت متر لیزری:متاسفانه بعضی از شرکت های تولید کننده با تولید متر التراسونیک (صوتی) که با استفاده از پالس رفت و برگشت صوت کار میکنند را تولید نموده و با نصب نور لیزر شبیه متر لیزری به بازار عرضه میکنند که این مترها با دقت کم و برد کم اصلا کارایی ندارند ولی متر لیزری یک پالس طیف نور لیزر را به سمت هدف میتاباند. پالس به هدف اصابت و به دستگاه بازمیگردد. زمان پرواز یا زمان رفت و برگشت این پالس برپایه این اصل که سرعت نور در زمین تقریبا مقدار ثابتی میباشد، مبنای اندازه گیری است. در درون دستگاه کامپیوتر کوچکی فاصله را بر مبنای زمان پرواز و سرعت نور محاسبه میکند. این روش محاسبه میتواند فاصله زمین تا ماه را با خطای چند سانتیمتر محاسبه کند.
۲- برد متر لیزری: مترهای لیزری با بردهای مختلف از ۳۰ تا ۲۰۰ متر عرضه میشوند. طبیعتا با افزایش برد دستگاه، قیمت دستگاه به شدت افزایش پیدا میکند. انتخاب برد مناسب، با توجه به نوع کار و همچنین انتظارات شما انجام میشود.
۳- زمان پاسخ: زمانی که طول میکشد تا دستگاه متر لیزری کار اندازه گیری را انجام دهد معمولا در مقایسه با متر نواری بسیار ناچیز است، آما زمان پاسخ سریع دستگاه، زمان اندازی گیری یک پروژه را به شدت کاهش میدهد.
۴- طراحی مناسب با شرایط کار: مترهای لیزری معمولا در محیط های کارگاهی و صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد که امکان ضربه به دستگاه دور از انتظار نیست. همیشه متر لیزری ای را انتخاب کنید که توانایی کار در محیط های خشن را داشته باشد.

لینک کوتاه این مطلب برای انتشار: https://iranradyab.com/JcGiY

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *